Ciekawostki – zdrowe żywienie

Zabierając się za siebie często szukamy zdrowych zamienników żywności.
Poniżej kilka ciekawostek na ten temat.

Gotowana marchew zawiera więcej karotenoidów niż surowa, a duszone, czy parowane pomidory więcej likopenu niż ich nieprzetworzony odpowiednik. Co nie znaczy, że mamy jeść tylko gotowane warzywa, jednak jak widać nie warto ich od razu skreślać.

 

 

Sushi wydaje się być zdrowe i dietetyczne, tymczasem zawiera więcej węglowodanów niż… hamburger, choć ten drugi ma oczywiście więcej kalorii.

 

 

 

Niektóre osoby będące na diecie zamieniają słodzenie cukrem, na dosładzanie wszystkiego miodem, który jest bardziej kaloryczny niż ten pierwszy. 25kcal/16kcal łyżeczka.

 

Diety zakazują spożywania żółtego sera z uwagi na jego kaloryczność i zawartość tłuszczu. Jest on jednak doskonałym źródłem wapnia. 750mg na 100gram, podczas gdy mleko dostarcza tylko 116mg tego pierwiastka.

Mówi się, że suszone owoce są świetnym, zdrowym substytutem słodyczy. Niestety w trakcie obróbki tracą 80% witamin i antyoksydantów. Do tego mogą być ulepszane podczas obróbki słodkimi syropami. W tym wypadku wygrywa świeże i surowe.

 

Sok z kartonu, czy Cola? Wybór jest niby oczywisty, ale… szklanka 250ml soku zawiera 115kalorii, ta sama szklanka Coli, 105kcal. Oczywiście Cola zawiera ponad trzykrotnie więcej cukru 39mg/100ml w porównaniu do soku 12,5mg/100ml.

Czerwone wino zawiera nieznacznie więcej polifenoli niż sok z żurawiny. 650mg/250ml w porównaniu do soku 500mg/250ml. Najskuteczniejszy jeśli chodzi o działanie przeciwzapalne, resweratrol, znajduje się właśnie w czerwonym winie.

Zdrowej oleje – na zimno. Już nie takie zdrowe, gdy użyjesz ich do smażenia. Smażymy na klarowanym maśle, oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia, oleju palmowym, kokosowy i ryżowym. Nigdy nie podgrzewaj olejów: lnianego, kukurydzianego, sojowego, z orzechów włoskich i pestek dyni.

 

 

Odchudzone do 0% tłuszczu produkty light, są odchudzone również z witamin. 100ml mleka zawiera 0,25mikrogramów witaminy D, taka sama ilość mleka 0% nie zawiera jej w ogóle. To, czy w ogóle powinniśmy spożywać mleko, to osobna kwestia sporna.

 

 

Popcorn zawiera dwa razy więcej antyoksydantów (polifenoli) niż dowolny owoc.

 

Recommended Posts
Showing 4 comments
  • Izabela
    Odpowiedz

    Nawet nie wiesz jak się cieszę,że wróciłaś!!! mam pytanie, pokażesz nam swoje mieszkanie? jestem w trakcie remontu, chętnie sie czyms zainspiruje 🙂 <3

  • Izabela
    Odpowiedz

    i jeszcze jedno, czy beda sie pojawialy wpisy z twoimi stylizacjami, ogolnie z twoimi zdjeciami ( ciekawa jestem jak teraz wyglądasz, tyyle cię nie było ) uwielbiam czytać twoje wpisy, tak dobrze ze jestes :*

    • Paulina
      Odpowiedz

      Dziękuję 🙂 Przegląd mieszkań zaraz wrzucę. Szafę chciałabym ogarnąć w klimacie capsule wardrobe, czyli dużo zestawów z niewielu ciuchów.
      Nie, jednak muszę zrobić zdjęcia lepszym aparatem…

  • Dorota
    Odpowiedz

    Też czekam na wpisy ze stylizacjami <3 jak dla mnie ulubiona część. Plus podobają mi się twoje włosy i makijaż. Zdradzisz tajniki do jego wykonania ?

Leave a Comment